Roomstore har åbnet nyt stort showroom – vi snakker 500m2 store lokaler i en af Københavns mest kendte byggerier, Imperial ved Vesperport. Til dem af Jer der ikke kender Roomstore, vil jeg komme med en lille introduktion.
Roomstore er designdistributør og importør af flere store internationale design brands som Tom Dixon, Lampe Gras, Magis og danske New Works. Roomstore finder, dyrker og sælger produkter i kategorier som belysning, møbler og accessories. Som engros-virksomhed fungerer de først og fremmest som samarbejdspartner for forhandlere, arkitekter og andre professionelle indkøbere. Men Roomstore står også gerne til rådighed for fx stylister, medier og first movers inden for designindustrien. Deres ekspertise og tætte relation til en række etablerede designbrands er efterspurgt, når der skal indrettes alt fra hoteller, restauranter og arbejdspladser til private hjem. Kald dem overfladiske æstetikere, hysteriske funktionalister eller entreprenante købmænd. De er skyldige i alle anklager, og mener, at eksklusivitet slår mainstream. For Roomstore er kvalitet aldrig et spørgsmål om form eller funktion, men altid om begge dele.
Butikken kommer udelukkende til at indeholde produkter fra de brands, som Roomstore repræsenterer i Danmark og Skandinavien. Åbningen sker som et naturligt skridt for designvirksomheden. Lokalerne har gennemgået en grundig renovering henover sommeren og torsdag den 20. august 2015 åbner showroomet for offentligheden.
“Som et led i den stigende interesse for vores produkter, er det vigtigt for os at kunne vise bredden og diversiteten i vores brands og det lader sig kun gøre, ved at åbne et showroom, hvor vi har mulighed for at dedikere god plads til de enkelte brands.” – Nikolaj Meier, CEO
Vi fik en lille smagsprøve i torsdags, da vi efter Northmodern-messen var inviteret til åbningsfest sammen med resten af pressen hos Roomstore, som er vores kunde hos Inside PR. De to etager byder på mange forskellige oplevelser, hvor internationalt design og kvalitet er i højsæde, og hvor et samarbejde med Barkas Coffee har resulteret i en pop-up kaffebar. For at udfordre det traditionelle showroom koncept har Roomstore sammen med Barkas Coffee udtænkt en kaffebar, som ligeledes åbner i showroomet.
Kaffebaren vil være indrettet med Roomstores egne brands, hvor man får lejlighed til at opleve møblerne på en naturlig måde. Med tiden er der også mulighed for at vise kvaliteten af møblerne, når de bliver brugt, hvilket er noget normale showrooms ikke på samme måde formår. Barkas Coffee er kvalitets hverdagskaffe, startet af fire drenge som blev trætte af den danske kaffekultur, hvor lækre produkter partout skal koste en formue. Med Barkas’ baggrund i grafisk design og branding, satte de sig derfor ned og besluttede at lave deres eget mærke. Det er der kommet et attitudestærkt brand ud af, som prøver at gøre tingene lidt på en anden måde. For Barkas handler kaffe om den sociale interaktion der sker rundt om en kop kaffe.
”Vi vil skabe en komplet oplevelse for kunden – der i ro og mag, med en Barkas kaffe i hånden, kan fordybe sig i vores dynamiske og inspirerende designshop – et visuelt og sanseligt univers, der afspejler vores brands og deres høje internationale kaliber.” – Nikolaj Meier, CEO.
Hvis I befinder Jer i området ved Vesterport og søerne i Vesterbro/Frederiksberg-enden, så vil jeg varmt anbefale Jer at stikke hovedet forbi Roomstore. Uanset om man vil købe noget eller ej, er det en oplevelse for enhver designelsker. You will love it!
ENGLISH RECAP: Roomstore has opened a new showroom – a 500m2 showroom in one of Copenhagen’s most famous buildings, Imperial at Vesperport. For those of you who do not know Roomstore, I will give a small introduction: Roomstore is a design distributor and importer of several major international design brands such as Tom Dixon, Lampe Gras, Magis and the danish brand New Works. Roomstore find, grow and sell products in categories such as lighting, furniture and accessories. As wholesale business functions first and foremost as a partner for resellers, architects and other professional buyers. But Roomstore is also available for stylists, media and first movers in the design industry. Call them superficial aesthetes, hysterical functionalists or enterprising merchants. They are guilty of all charges and believes that the exclusivity beats mainstream. Roomstore believe that quality are never a matter of form or function, but always about both.
The store will only contain the products of the brands that Roomstore represents in Denmark and Scandinavia. The opening is a natural step for the design company. The premises have undergone a thorough renovation over the summer and on Thursday, august 20th 2015 they will open the showroom to the public. The two floors offers many different experiences where international design and quality are paramount, and where the cooperation with Barkas Coffee has resulted in a pop-up coffee shop. To challenge the traditional showroom concept Roomstore has together with Barkas Coffee devised a coffee shop, which also opens in the showroom.
The coffee bar will be decorated with Roomstores own brands where you get the opportunity to experience the furniture in a natural way. In time, there is also the opportunity to show the quality of the furniture when they are being used, which is something normal showrooms not similarly do. Barkas Coffee is quality coffee, started by four guys who were tired of the danish coffee culture delicious products partout must cost a fortune. With Barkas’ background in graphic design and branding, they sat down and therefore decided to create their own brand. The result is a brand trying to do things a little differently.
Kommentarer
What a perfection!
http://www.julialundin.com